تصاوير منتخب

۰

شباهتهای تحولات اخیر مصر به تحولات بشارت داده شده ی دوران ظهور در مصر براساس روایات

بیداری اسلامی و جنگ جهانی

شباهتهای تحولات اخیر مصر  به  تحولات بشارت داده شده ی دوران ظهور در مصر براساس روایات

25 بهمن سال 1389(25ژانویه ی 2011) شروع آشوبها و درگیری خیابانی در مصر بود ،که سرانجام آن به سقوط دولت حسنی مبارک انجامید.بعد از اینکه انقلاب مردم مصر باعث سرنگونی مبارک شد ،مردم این کشور با شرکت در انتخابات محمد مرسی را به عنوان رئیس جمهور خود برگزیدند و حالا چند ماهی است که نظامیان با رهبری ژنرال السیسی کشور را در دست گرفته اند و در آستانه ی یک همه پرسی دیگرقراردارند .اما اتفاقات چند سال گذشته ی مصر در برخی موارد شباهتهای عجیبی به روایاتی  که درباره ی اتفاقات دوران ظهور کشور مصر ،از اهل بیت(علیهم صلوات الله) صادر شده ،دارد. چند نمونه از از این دست روایات را در اینجا برای شما می آوریم.

خبر علی (ع) از صاحب مصر در آستانه ی ظهور امام زمان (عج)

 صاحب مصر علامة العلامات وآیته عجب لها إمارات , قلبه حسن ورأسه محمد و یغیر أسم الجد , أن خرج من الحکم فاعلم ان المهدی سیطرق أبوابکم , فقبل أن یقرعها طیروا الیه فی قباب السحاب (الطائرات) أو أئتوه زحفاً وحبواً على الثلج .

« صاحب مصر در راس نشانه ها و علامت ها است و نشانه صاحب مصر کدها و علامتهایی عجیب دارد و آن عبارتند از این است که وسط اسم رئیس مصر (حسن) است و اول اسم آن (محمد) است و اسم جد خودش را تغییر میدهد.(محمد حسنی مبارک)و اگر صاحب مصر از حکومت خارج شد و یا بوسیله مردم او را از حکومت خارج کردند پس بدانید بدرستیکه حضرت مهدی(عج) درب خانه های شما را میزند یعنی پشت درهای شما است پس دریابید و در آغوش گیرید کسیکه که دربهای شما را کوبیده است و بسوی ایشان همانند پاره های ابر پرواز کنید یا بروید به نزد ایشان هر چند به صورت خزیدن و کشیدن بدن خود روی زمین و جامه پوشیده ای که در آن هنگام بر روی آن برف باشد »

منبع:کتاب«ماذا  قال علی عن آخر الزمان»صفحه ی330-نویسنده السید علی عاشور


گفته میشود که حسنی مبارک ازسادات است ،اما اسم جدش را برداشته  است.

خبر از انقلاب در مصر

از روایاتی که درباره ی اوضاع کشور مصر در دوران نزدیک به ظهور وجود دارد،اینطور استنباط میشود که  مردم مصر در دوران نزدیک به ظهور ،شاهد انقلابی اسلامی در کشورشان خواهند بود  و یا حداقل جو اسلامی قوی بر کشور مصر حاکم خواهد بود.علامه کورانی پژوهشگر  مسائل مهدویت،در بخشی از کتاب عصر ظهور خود می نویسد که:«روایات مربوط به کشته شدن فرمانروای مصر به دست مردم آن کشور به طوری که در کتاب بشاره الاسلام ص175 به نقل از ارشاد شیخ مفید دیده میشود ،که به عنوان یکی از نشانه های ظهور حضرت مهدی (عج) آمده است.تعبیر دیگری وجود دارد که در زمان ما زبانزد مردم است وآن اینکه می گویند:«اهل مصر سادات خود را می کشند»و «استیلای بردگان بر کشور سادات»که آنرا بر قتل «انور سادات» تطبیق می دهند که این اشتباه است زیرا سادات در این روایات ، به معنای روساء است و اسم خاص نیست و فرمانروای مصری ای که قتل وی از نشانه های ظهور حضرت مهدی (ع) می باشد در پی آن حادثه بوجود می آید.چنانکه این روایت،ورود یک سپاه یا بیشتر را به مصر خاطر نشان می سازد و ممکن است آن سپاه غربی و یا مغربی باشد که بزودی آن را بیان خواهیم کرد،برخی از روایات می گوید: کشته شدن فرمانروای مصر همزمان با کشته شدن حاکم شام بدست مردم شام ،رخ می دهد،همچنین در کتاب بشاره الاسلام ص185 به نقل از کتاب ((القول المختصر)) نوشته ابن حجر آمده که گفته است:گفتار شانزدهم:((قبل از وی فرمانروای شام و حاکم مصر کشته میشوند.)) و نیز بین روایت بیانگر قتل فرمانروای مصر با روایتی که می گوید مردی انقلابی از مصر ،قبل از سفیانی خروج می کند،تقریباً رابطه ای وجود دارد. در بحارالانوار آمده است:((پیش از سفیانی،مصری و یمنی خروج قیام می کنند.)) واین شخص مصری ممکن است سرکرده ی فرماندهان ،یعنی فرمانده ی سپاهی باشد که برخی روایات می گوید او جنبشی درمصر ایجاد نموده و اعلان جنگ می کند. در روایتی دیگر این مطلب ،یادشده به اینکه وی قبل از ورودنیروهای غربی،مردم را بسوی آل پیامبر(ص)دعوت می کند.((اهل غرب به سوی مصر هجوم می آورند همینکه وارد میشوند،فرمانروایی سفیانی برقرار میشود، و قبل از آن شخصی مردم را بسوی آل پیامبر (ص)دعوت می نمایید. واحتمال دارد، مرد مصری و سرکرده ی فرماندهان و مردی که مردم را به اهل بیت پیامبر(ص) دعوت می نمایید سه نفر باشند نه یک شخص. به هر حال این روایات روی هم رفته نشانگر قیام و جنبش در مصر و انقلاب اسلامی است که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (ع) در آنجا می باشد. یا حداقل بر وجود جو اسلامی قوی و نیرومندی دلالت دارد و در مصر تحول و انقلاب داخلی رخ می دهد که با جنگ وصلح خارجی وجهانی ارتباط دارد.»این بخشی از پژوهش های علامه کورانی در رابطه با موضوع مهدویت بود که در کتاب ارزشمند عصر ظهور ایشان موجود است . اما چند نکته ی مهم در این جا وجود دارد، که لازم است به سادگی از کنار آن عبور نکنیم. در بخشی آمده که ممکن است مرد مصری که همان مردانقلابی است و سرکرده ی فرماندهان و شخصی که مردم را به آل پیامبر (ص) دعوت می کند ،سه شخص جدا از هم باشند نه یک شخص. اگر ما این را بپذیریم و شرایط کنونی مصر رادر نظر بگیریم به نتایج عجیبی خواهیم رسید.بعد از شروع انقلاب مصر در سال2011 که غالباً جوی اسلامی حاکم بر آن بود و  با شعارهای الله کبر همراه بود و صفهای طولانی نماز جماعتی که در طول مدت انقلاب  بر پا می شد را نمی توانیم  نادیده بگیریم و از کنار آن به سادگی عبور کنیم که اینها خود همه از دلایل انقلابی اسلامی در کشور مصرمی باشد.بعد از سرنگونی حسنی مبارک  و با برگزاری همه پرسی محمد مرسی به عنوان رییس جمهور انتخاب میشود اما او هیچ وقت  مردم را بسوی  اهل بیت پیامبر (ص) دعوت نمی کرد و در بعضی از موارد تفکری نزدیک به سلفی ها داشت که همین موضوع بهانه ای برای سقوط او شد .با این تفسیر نمی توانیم مرسی را شخص دعوت کننده به آل پیامبر(ص) بدانیم اما ممکن است که مرسی همان مرد مصری (مردانقلابی) روایات باشد. و این موضوع زمانی قوت بیشتری پیدا می کند که بدانیم کسانی که مرسی را خلع کردند نظامیان و سرکرده ی آنها ژنرال السیسی بود که حرکت آنها خود یک جنبش تازه را در  این کشور ایجاد کرد(هنگامی که امیر امیران در مصر قیام کند و صفها فشرده شود وهزارن سپاهی گرد آید). الزام الناصب ص 109 بشارت السلام ص 49 و 176).

به این ترتیب سخن علامه کورانی که این افراد میتوانندسه شخص باشند نه یک شخص به واقعیت نزدیکتر است.به این ترتیب  اگر ما اینها را بپذیریم ، باید  منتظرشخصی باشیم که بیاید و مردم مصر را به آل پیامبر(ص) دعوت کند و سپس باید ما منتظر نیروهای غربی به کشور مصر باشیم که چنین اتفاقی میتواند نشانه ی بزرگی برای نزدیکی ظهور امام عصر (عج) باشد باتوجه به اینکه ورود نیروهای غربی به مصر همزمان با خروج سفیانی ملعون است(اهل غرب به سوی مصر هجوم می آورند همینکه وارد می شوند ، فرمانروایی سفیانی برقرار می شود ، و قبل از آن شخصی مردم را بسوی آل پیامبر(ص) دعوت می کند. بحار ج 52 ص208).

ژنو 2 که پیرامون مسائل سوریه برگزار میشود نشان می دهد که شرایط دارد به سمتی می رود که مخالفان اسلام به دنبال اجرای فتنه ی از پیش طراحی شده ی سفیانی هستند و خروج سفیانی از این جهت بسیار مهم است که حرکت او بسیار نزدیک به ظهور و قیام قائم آل محمد(ع) است.(وقتی که سفیانی در سرزمین مصر وارد شد ، مدت چهارماه در آن سرزمین می ماند .... الفتن لابن حماد ج 1/ص209)

« از نشانه های او (امام عصر(عج)) ، کوچ کردن مغربی ها به سوی مصر است و آن در عهد سفیانی است » بشاره الاسلام ص 177، 183 – الملاحم والفتن ص 47 و ...

والله العالم

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تا 1439...

جستجو

بایگانی

پربازديدها

آخرين نظرات

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی