تصاوير منتخب

۰

اگرصلح امام حسن مجتبی(علیه السلام) نبود یک شیعه را زنده نمیگذاشتند!!؟

اهل بیت (ع) دیگر ائمه

اگرصلح امام حسن مجتبی(علیه السلام) نبود یک شیعه را زنده نمیگذاشتند!!؟
ابو سعید عقیصا مى گوید:
به حضرت امام حسن (علیه السلام) گفتم:
چرا با معاویه صلح کردى و حال آنکه حق با تو و معاویه گمراه و ستمگر است؟
فرمود:
آیا من پس از پدرم، حجت خدا و امام نیستم؟
گفتم آرى.
فرمود:
مگر رسول خدا در حق من و برادرم نفرمود:
الحسن و الحسین امامان،قاما او قعدا؟ حسن و حسین امامند چه قیام کنند و چه نکنند؟ گفتم:آرى.
فرمود:
پس من امام هستم، چه قیام کنم و چه نکنم.
آنگاه براى او، علت آنکه قیام نفرمود، توضیح داد که:
به همان سبب با معاویه صلح کردم که پیامبر خدا با بنى ضمره و بنى اشجع و با اهل مکه در حدیبیه صلح کرد،با این تفاوت که آنان کافر بودند و معاویه و یاران او در حکم کافرند.
اى ابو سعید!، اگر من از جانب خداوند امامم، دیگر معنا ندارد که راى مرا سبک بشمارى، گر چه مصلحت آن بر تو پوشیده باشد.
مثل من و تو، چون خضر و موسى است.
خضر کارهایى مى کرد که موسى مصلحت آنرا نمى دانست و در خشم مى شد اما چون خضر او را آگاه مى ساخت، آرام مى گرفت، من هم خشم شما را بر انگیخته ام به این جهت که به مصالح کار من آشنا نیستید، اما همینقدر بدان که اگر با معاویه صلح نمى کردم، شیعه اى روى زمین بازنمى ماند.
 علل الشرائع الشیخ صدوق (رحمه الله علیه)؛ جلد1، صفحه211

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تا 1439...

جستجو

بایگانی

پربازديدها

آخرين نظرات

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی