تصاوير منتخب

۰

رهبر انقلاب به کدام نظامی اقتداء کرد؟

شهدا و شهادت امام خمینی و امام خامنه ای

رهبر انقلاب به کدام نظامی اقتداء کرد؟
شهید شیرودی نخستین نظامی بود که در نماز به او اقتدا کردم

«سروان شیرودی یک خلبان هوانیروز بود و انسانی همیشه آماده شهادت. به یکی از برادران که از دوستان قدیمی اش و از روحانیون متعهد کرمانشاه است ، گفته بود : فلانی بیا یک خداحافظی از روی خاطر جمعی با تو بکنم؛ زیرل می دانم که باید شهید بشوم.

این برادرمان گفته بود که خدا کند حفظ بشوی و خدمت کنی . گفته بود: نه ، سرهنگ کشوری را خواب دیدم . به من گفت : شیرودی یک عمارت خیلی خوبی برایت گرفته ام. باید بیایی تو این عمارت بنشینی. لذا می دانم رفتنی هستم.»

به یکی از برادران گفته بود که : دعا کن شهید بشوم. از بعضی از جریانات سیاسی خیلی دلم گرفته . درگیری های سیاسی ، این جوان مومن را بسیار برآشفته و ناراحت کرده بود.

شیرودی نخستین نظامی بود که به او اقتدا کردم و نماز خواندم. می گفت:« قبل از جنگ ، برای من خاک هیچ ارزشی نداشت و همیشه می گفتم هیچ وقت برای خاک نخواهم جنگید . اما حالا یک مشت خاک این منطقه ، به خاطر حفظ اسلام برای من عزیزترین چبز است.

خاک این منطقه با خون شهدائی مانند سهیلیان ، کشوری و امثال اینها آغشته شده و آنها سربازان اسلام بودند و فقط برای اسلام و در اختیار و تحت فرمان امام می جنگیدند.

آنها برای امام والاترین و بیشترین ارزش را قائل بودند و می گفتند: حاضریم طبق دستور امام ، فرزندانمان را برای پیروزی این انقلاب قربانی کنیم.»


مصاحبه آیت الله خامنه ای با مجله پیام انقلاب ، منتشر شده در 1360/02/26

8# اردیبهشت 1360 شهادت خلبان دلاور اسلام ، علی اکبر شیرودی


ویدئو :

شهید سرلشگر خلبان علی اکبر شیرودی - ما فقط برای اسلام می جنگیم نه چیز دیگری

حجم:13 مگابایت




نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تا 1439...

جستجو

بایگانی

پربازديدها

آخرين نظرات

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی