تصاوير منتخب

۰

یهود و موعود

مهدویت و آخر الزمان یهود و آمریکا

یهود و موعود

یهود و موعود
کتاب اشعیاء نبی باب یازدهم می‌نویسد:
« نهالی از تنة (یسّی) [1] بیرون آمده شاخه ای از ریشه هایش خواهد شکفت و روح خدا بر او قرار خواهد گرفت... مسکینان را به عدالت داوری خواهد کرد، و به جهت مظلومانِ زمین به راستی حکم خواهد کرد... کمربند کمرش عدالت خواهد بود، و کمربندِ میانش امانت، گرگ با بره سکونت خواهد داشت، و پلنگ با بزغاله خواهد خوابید، و گوساله و شیر و پرواری با هم، و طفلِ کوچک آنها را خواهد راند، و گاو با خرس خواهد چرید و بچه‌های آنها باهم خواهند خوابید، و شیر مثل گاو کاه خواهد خورد، و طفل شیرخواره بر سوراخ ماربازی خواهد کرد، و طفل از شیر باز داشته شده دست خود را بر خانة افعی خواهد گذاشت. و در تمام کوه مقدسِ من ضرر و فسادی نخواهند کرد، زیرا که جهان از معرفتِ خداوند پر خواهد بود ، مثل آبهایی که دریا را می پوشاند.« و همچنین : در کتاب دانیال نبی باب دوازدهم آمده است که: «در آن زمان امیر عظیمی که برای پسران قوم تو ایستاده (قائم) است خواهد برخاست... در آن زمان هر یک از قوم تو که در دفتر مکتوب یافت شود رستگار خواهد شد و بسیاری از آنانی که در خاک خوابیده اند بیدار خواهند شد، اما اینان به جهت حیات جاودانی و آنان به جهت خجالت و حقارت جاودانی. و حکیمان مثل روشنائی افلاک خواهند درخشید و آنانیکه بسیاری را به راهِ عدالت رهبری می‌نمایند، مانند ستارگان خواهند بود تا ابدا لا باد. اما تو ای دانیال، کلام را مخفی دار و کتاب را تا زمان آخر مُهر کن، بسیاری به سرعت تردّد خواهند نمود و علم افزوده خواهد گردید... گفتم ای آقایم آخرِ این امور چه خواهد بود؟ و جواب داد که ای دانیال برو، زیرا این کلام تا زمانِ آخر مخفی و مختوم شده است........ خوشا به حال آنکه انتظار بکشد........ »
مزامیر یا زبور داود علیه السلام مزامیر داود علیه السلام امروزه جزء کتب عهد عتیق (تورات) است، پس از این که خداوند، داود علیه السلام را با عباراتی نظیر: الف به سبب شریران خویشتن را مشوش مساز (1) مزمور 37 ب زیرا که مثلِ علف بزودی بریده می‌شوند (3)

“ “ ج و مثل علف سبز پژمرده خواهند شد (4) “ “ د بر خداوند توکل نما و نیکوئی کن (5) “ “ ه نزد خداوند ساکت شو و منتظر او باش (11) “ “ « شریران منقطع خواهند شد، و امّا منتظران خداوند وارث زمین خواهند بود، هان بعد از اندک زمانی شریر نخواهد بود..... و اما حلیمان وارث زمین خواهند شد، و از فراوانی سلامتی متلذذ خواهند گردید، شریران شمشیر را برهنه کرده و کمان را کشیده اند تا مسکین و فقیر را بیندازند، و راست رُوان را مقتول سازند، شمشیر ایشان به دل خود ایشان فرو خواهند رفت و کمانهای ایشان شکسته خواهند شد، زیرا که بازوهای شریران شکسته خواهد شد. و اما صالحان را خداوند تأیید می‌کند، خداوند روزهای کاملان را می‌داند، و میراث ایشان خواهند بود تا ابدالاباد. آنانیکه از روی برکت یا بند وارث زمین گردند، و اما آنانی که ملعون وی اند منقطع خواهند شد، نسل شریر منقطع خواهند شد، صالحان وارث زمین خواهند بود، و در آن تا به ابد سکونت خواهند نمود. منتظر خداوند باش و طریق او را نگاهدار تا تو را به وراثت زمین برافرازد، چون شریران منقطع شوند آن را خواهی دید، اما خطاکاران جمیعاً هلاک خواهند گردید، و عاقبت شریران منقطع خواهد شد، و نجات صالحان از خداوند است...... و خداوند ایشان را اعانت کرده نجات خواهد داد، ایشان را از شریران خلاص کرده خواهد رهانید، زیرا بر او توکل دارند. » این بشارات که تلخیص از مزمور 37 تورات است خوشبختانه در طول تاریخ از تحریف مصون ماند تا سندی محکم و جاوید برای نسل آینده بشر باشد. قوت و دوام و قطعیّت این سند کتبی تا به آنجا رسیده که خدای بزرگ آنرا مورد تأیید مجدد قرار داده، و در قرآن کریم رسماً به آن اشاره کرده می‌فرماید: وَ لَقَدْ کَتَبْنا فی الزَّبوُرِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ اَنَّ الاَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصّالِحُونَ. [2] یعنی: ما در کتاب زبور داود این بشارت بزرگ را ثبت کردیم (و یا نوشته و سند کتبی دادیم) که (در آینده) حکومت و فرمانروائی همة زمین (کره زمین) ویژه بندگان صالح و درستکار من خواهد بود.
پاورقی
[1]. نام پدر داود است و نوه « راعوت» و به معنای قوی می‌باشد. ر ک: قاموس مقدس ص 951.

[2] انبیاء 105.




نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تا 1439...

جستجو

بایگانی

پربازديدها

آخرين نظرات

پيوندها

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی